maandag 10 maart 2014

Eerste samenwerkingsdag geslaagd!

De eerste samenwerkingsdag met de school zit er op!

Misschien speelde de vakantie van de kinderen dan toch in mijn voordeel...
Ze waren allemaal enorm uitgeslapen, uiterst bereid en gigantisch actief. Ik kon het dus niet beter treffen en ben zeer verheugd met dit welslagen.





Vandaag ging de eerste klas van het derde leerjaar dus aan de slag, ik geloof 3C. Zij splitsten op in 2 groepen en verdeelden zich over de Bib en het Parochiaal Centrum, Wolffaertshof. Mijn bevriende kunstenaars hadden al post gevat op deze beide locaties en de komst van de kinderen voorbereid. Bij aankomst konden zij meteen van start gaan.
Er valt uiteindelijk geen tijd te verliezen om zoveel mogelijk creatief en kunstzinnig aan de slag te gaan, zodat de 'Creaticus Giganticus' hopelijk interesse toont en langer in Aartselaar wil vertoeven.

Onze eerste stappen zijn gezet!


Het was toch even wennen aan de drukte op die speelplaats, na het heerlijk rustige weekend dat ik er door bracht. Voor Cornelia & Elisa is het best lastig, ze zijn zo'n drukte en lawaai niet gewoon. Van druk kakelen zijn ze nu overgeschakeld op gespannen gadeslaan in stilte. Ik maak me een beetje zorgen.

Ik mocht ook groot bezoek ontvangen vandaag. Het ganse schepencollege verblijdde mij met een geïnteresseerd bezoek aan mijn caravan. Hun vertrouwen in mijn onderzoek is groot, hun belangstelling voor mijn methode nog veel groter. Dat ik beroep doe op de schoolkinderen stemt hen gunstig. Enkele toekomstige professoren of grote onderzoekers voor Aartselaar zou mooi zijn.

Verder stond ik ook een reporter van een krant te woord. Hij was bijzonder geboeid door het fenomeen van de paarse sporen die blijven opduiken in Aartselaar. Hierdoor heb ik mijn consultatie met de kinderen tijdens de middagspeeltijd moeten laten varen.

Morgen opnieuw aan de slag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten