donderdag 27 maart 2014

Kunstcreaties 3A - Blokkendoos

Vandaag stuurde ik 3A op pad voor een zeer speciale missie. De helft van de klas trok richting het rust-en verzorgingshuis Zonnetij. Een aantal bewoners van het rusthuis hadden aangegeven dat ze mij ook wilden helpen om meer kunst in de gemeente Aartselaar te brengen. Het leek mij dus wel een goed idee om hen dat samen met de kinderen te laten doen. En ... wat bleek? Ze konden idd nog wat van elkaar leren. Voor het vlechten was de assistentie van de bewoners soms echt wel nodig en de kinderen konden op hun buurt wat beter overweg met de nagels, de hamer en magneten. Alhoewel dat 'de Jef' daar ook nog goed zijn plan mee kon trekken.
Het was in elk geval een boeiend experiment!


De andere helft van de klas mocht infiltreren in CADE. Spannend lijkt me dat, zo'n dag op een andere school!
Zij gingen er aan de slag met oude boeken en vormden deze om tot speciale & kleurrijke constructies. Nooit gedacht dat boeken zo'n boeiende objecten konden zijn. Ik zou misschien ook eens iets moeten aanvangen met al mijn wetenschappelijke publicaties, maar misschien moet ik dan eerst even in de leer gaan bij de lln van de Blokkendoos...

3A - RVT Zonnetij

















3A - CADE















Geen opmerkingen:

Een reactie posten