woensdag 26 maart 2014

5de & 6de jaar Blokkendoos op creatieve kruissnelheid

Ook het 5de en het 6de leerjaar gaven vandaag gehoor aan mijn oproep om meer kunst in de gemeente en de school te brengen.
Ze vormden zichzelf in een mum van tijd om tot volleerde "action painters".
De Blokkendoos kan zich vanaf nu de trotse eigenaar noemen van een aantal heuse 'Pollocks'.

Ook van monumentale beeldhouwkunst zijn ze niet vies in deze school. Na enkele uren zwoegen met bamboestokken en elastiekjes verrees er op de speelplaats een gigantisch beeldhouwwerk. De kunstenaars vertelden me dat het ging om een combinatie van een kroon, een boot, een tent, een reuzenschoen en een piramide. Die verbindingen ga ik vanavond toch nog even grondig bestuderen!
(het fijne is namelijk dat ik vanuit mijn caravan een prachtig zicht heb op dit veelzijdige kunstwerk).

Pollock

























Bamboocreatie
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten